Prawidłowa postawa ciała na treningu

Kategoria: Trening

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek aktywności (nie tylko treningu na szarfie) zadbaj o poprawną podstawę Twojego ciała! Od prawidłowej postawy rozpoczyna się wszystko. Jeśli prawidłowo stoisz to może i prawidłowo chodzisz, biegasz, skaczesz, jeździsz na rowerze. Jeśli Twoja postawa jest w jakikolwiek sposób zaburzona, niepoprawnie wykonasz szpagat, mostek i wszystkie figury na szarfie.

Przekonałam Cię, że warto zwrócić szczególną uwagę na poprawną postawę prze rozpoczęciem ćwiczeń na szarfie?

Jeśli tak, zapraszam do lektury!

Prawidłową postawę w statyce charakteryzują następujące cechy:

  • stopy ustawione na szerokości bioder
  • ściągnięte łopatki
  • proste plecy
  • barki daleko od uszu (staramy się wydłużyć szyję)
  • broda cofnięta w tył
  • płaski brzuch
  • luźne kolana
  • rzepki zwrócone do przodu
  • miednica ustawiona pionowo

Dopiero jeśli twoja sylwetka wygląda tak jak opisano to powyżej, możesz zabrać się za trening!

Dążenie do celu, chęć przyspieszenia rozwoju często sprawiają, że pomijamy poprawność wykonywanych figur na szarfie, a jeszcze częściej lekceważymy technikę. Nie dajmy się zwieść! Jest to pierwszy etap do późniejszych nadwyrężeń a nawet poważniejszych kontuzji. Dużo więcej korzyści przyniesie nam zmniejszenie tempa nauki nowych figur i skupienie się na dokładności wykonywania tych, które już znamy. Ciało stopniowo przyzwyczaja się do nowych ruchów, dlatego nie zabierajmy mu tego cennego czasu! W pewnym momencie zaprotestuje, a wtedy będziemy zmuszeni do zaprzestania treningów na długi czas.