Bezpieczny materac asekuracyjny

Kategoria: Trening

Odpowiedni materac asekuracyjny to absolutna podstawa bez której nie powinieneś rozpoczynać treningu! Nie ma znaczenia na jakim poziomie zaawansowania jesteś i jak dużo masz doświadczenia. Zawsze trenuj mając pod sobą solidy materac!

Materacy dostępnych na rynku jest co niemiara! Czym powinien charakteryzować się bezpieczny materac wykorzystywany w ćwiczeniach aerial?:

 

  • Zewnętrzne poszycie – materiał PCV jednostronnie powlekany o podwyższonej odporności na uszkodzenia typu rozerwanie, ścieranie.
  • Wypełnienie – wysokogatunkowa pianka poliuretanowa o gęstości od 21kg/m3, charakteryzująca się dużą wytrzymałością, oraz odpornością na odkształcenia. Gęstość pianki stanowi odpowiednią amortyzację dla ćwiczących – nie ma możliwości „dobicia” nogą, głową czy ręką do podłogi.
  • Siatka odpowietrzająca – wszyta na bokach, umożliwia cyrkulację powietrza i sprawia, że podczas np. skoku, wewnątrz materaca nie tworzy się poduszka powietrzna.
  • Spód – posiadający warstwę antypoślizgową, która zapobiega przesuwaniu się materaca podczas ćwiczeń.
  • Wzmocnione narożniki – z tkaniny PCV lub skóry naturalnej, chronią najbardziej narażone na przetarcia części materaca
  • Mocne uchwyty – ułatwiające przenoszenie i transport.

 

Dość dobrze moim zdaniem sprawdzają się materace składane, które oprócz optymalnych rozmiarów po rozłożeniu są również bardzo praktyczne jeśli chodzi o transport czy przechowywanie.

Przykłady mat, które NIE zapewnią bezpiecznej asekuracji w trakcie ćwiczeń na chustach wertykalnych:

  • maty do jogi
  • neoprenowe maty treningowe
  • maty do pole dance
  • materace cieńsze niż 20cm
  • materace rehabilitacyjne
  • maty Tatami
  • maty zapaśnicze
  • materace do aerobiku
  • maty ochronne typu „puzzle”